Győri tömegközlekedés

A Civilek Győrért Egyesület kezdeményezi egy saját tömegközlekedési társaság létrehozását. Azt kell látni, hogy a győri tömegközlekedés jelenlegi színvonala és működése jócskán elmarad a győriek jogos elvárásaitól. Kétségkívül történtek buszbeszerzések és fiatalodott a buszállomány, de a lényegi problémákat az állami vállalat továbbra sem volt képes orvosolni. Közel 4 milliárd forintot fizetünk idén a Volánnak, de
TOVÁBB…


2024.02.20. 0

Új útstratégiára van szükség

A város kétségkívül fejlődött az elmúlt három évtizedben, de a közlekedési infrastruktúra nem tudta ezt megfelelően követni. A győri utak állapotát tekintve komoly ráncfelvarrásra van szükség. Éppen ezért A Civilek Győrért Egyesület kezdeményezi egy győri útfelújítási stratégia megalkotását, mely három fontos sarokkőre épül. Az útkezelő szervezet képviselőinek és az egyes városrészek képviselőinek bevonásával egy teljes
TOVÁBB…


2024.02.09. 0

A Győri Csónakázó Egylet és regattaházuk története

“Szeressétek egymást, és evezzetek tovább!” (dr. Némethy Ernő, a GYCSE alapítója, és első elnöke) Az alábbi írás 2016-ban született, amikor az épület még az Unicentrál Kft tulajdonában volt, és a sajtóban megjelent hírek szerint a tulajdonos az épület felújításában gondolkodik.Azóta, 2020-ban a Győri Önkormányzat visszavásárolta az épületet, és most arra készül, hogy felújítsa. Az őskori
TOVÁBB…


2020.11.05. 0

A győri Batthyány-tér

A Reflex Környezetvédő Egyesület legújabb kampányában a győri Batthyány-teret jelöltem meg az egyik győri természeti értékként. A város egyik legnagyobb és legrégebbi, a mai napig eredeti formáját őrző parkja különös helye a városnak. Szedres kert A város tüdeje – így is nevezték egykor Győr egyik legnagyobb parkját, melynek területe 19 842 négyzetméter. Nevezték Ferenc térnek,
TOVÁBB…


2020.06.29. 0

A madarak és fák napja

A Civilek Győrért Egyesület önkormányzati képviselői juharfát ültettek a Batthyány-téren. Az immár több mint 100 éves madarak és fák napja a Föld napjának testvérünnepe. Kevésbé elterjedtebb, de egy újabb alkalom a cselekvésre, a természeti környezetünk megismerésére és aktív védelmére. A győri Batthyány-teret a XIX. század közepén alakították ki azzal a céllal, hogy a század elején
TOVÁBB…


2020.05.10. 0

A színházról

A Győri Nemzeti Színház 1978-as megépítése óta a “sísánc”-os tetejével a város egyik legismertebb arculati eleme lett. Győr új polgármestere húsvét előtt azzal a javaslattál állt elő, hogy 42 év után a győri társulat (a Győri Balett társulatával és a Győri Filharmonikus Zenekarral együtt) új épületbe költözzön a Városréten megépülő kulturális központba, és a jelenlegi
TOVÁBB…


2020.04.29. 2

Március 19-én 120 éves a győri városháza

1900. március 19-én, 120 éve adták át ünnepélyesen az új győri városházát. Győr első városháza a mai Széchenyi tér észak-keleti sarkán állt, mai formáját a XVIII. század végén nyerte el. A huszadik században itt működött a városi rendőrség, majd a megyei könyvtár, később a múzeum régészeti raktára volt itt. 1993 óta Győr Város Levéltára működik
TOVÁBB…


2020.03.19. 0

KÉTSÁVOS VÁROSKÖZPONT

Avagy kössük össze a városrészeket, kössük össze az embereket!


2019.10.11. 0

TUDATOSSÁG A KERÉKPÁROS ÚTHÁLÓZATBAN

Avagy javaslat a Pápai út bringás közlekedésének biztonságos és előremutató rendezésére


2019.10.08. 0

A GYŐRI TÖMEGKÖZLEKEDÉSRŐL

Az ezredforduló előtti években hétköznap 130 ezren vették igénybe a helyi tömegközlekedést, tavaly már csak 75 ezren, idén ez a szám tovább csökkent. Az egy főre jutó autók száma ezzel szemben közel a duplájára emelkedett, a városi közlekedés 60 %-át az autók teszik ki, és csak 20%-át a közösségi közlekedés.


2019.09.30. 0